09 مرداد 1403326 بازدید

بازگشت رابرت داونی جونیور به مارول

در اقدامی شوکه‌کننده و غیرمنتظره، مارول رسماً اعلام کرد که رابرت داونی جونیور، بازیگر محبوب مرد آهنی، به دنیای سینمایی مارول بازخواهد گشت و این بار نقش ابرشرور اصلی مجموعه، دکتر دووم را بازی می‌کند. این خبر در جریان کامیک-کان سن دیگو ۲۰۲۴ اعلام شد؛ جایی که خود رابرت داونی جونیور با لباس دکتر دووم روی صحنه حاضر شد و سپس با برداشتن ماسک خود، طرفداران را غافل‌گیر کرد.

تغییر استراتژی مارول: از کانگ فاتح به دکتر دووم

مارول پس از اخراج جاناتان میجرز و عدم استقبال طرفداران از کانگ فاتح، تصمیم به تغییر استراتژی گرفت و به جای کانگ، دکتر دووم را به عنوان شرور اصلی معرفی کرد. بدون احتساب سکانس‌های پس از تیتراژ، ما تاکنون با دو واریانت شرور کانگ فاتح ملاقات کرده‌ایم و می‌دانیم که یکی از آن‌ها قطعاً کشته شده و دیگری هم احتمالاً مُرده است. با توجه به اینکه هیچ‌کدام از این شخصیت‌ها تاثیر خاصی بر دنیای سینمایی مارول نگذاشته‌اند، مارول تصمیم گرفت دکتر دووم را به عنوان یک گزینه هیجان‌انگیز و جدید معرفی کند.

نقش دکتر دووم در مولتی‌ورس مارول

اکثر داستان‌های مولتی‌ورس کمیک‌های مارول نیز بدون حضور کانگ فاتح پیش رفته‌اند، از جمله "جنگ‌های پنهان". در این رویداد کمیکی بزرگ، دکتر دووم نقش مهمی را ایفا می‌کند زیرا قدرتِ بیاندر/بیاندرها را به سرقت می‌برد. بنابراین، دکتر دووم بهترین گزینه برای تغییر شرایط و همچنین هیجان‌زده کردن مخاطبان است.

ببینید: مینی فیگور مرد آهنی

چرا رابرت داونی جونیور برای نقش دکتر دووم انتخاب شد؟

رابرت داونی جونیور پس از شکست ایده‌ی کانگ فاتح، تنها راه بازگرداندن این دنیای سینمایی به مسیر اصلی، این بود که رویداد بزرگتری خلق شود، و دکتر دووم قطعاً توجهات را بار دیگر به سوی مارول جلب می‌کند. با این حال، انتخاب رابرت داونی جونیور برای این نقش تا حدودی سوال‌برانگیز است. او برای مدتی طولانی، نقش مرد آهنی را در این جهان برعهده داشته است و همه او را با این ابرقهرمان می‌شناسند.

او برای مدت طولانی نقش مرد آهنی را بازی کرده و همه او را با این ابرقهرمان می‌شناسند. با این حال، بازگشت او به عنوان یک شرور ترسناک می‌تواند اتفاق خوبی باشد. داونی جونیور برای بازی در نقش دکتر دووم در فیلم‌های «چهار شگفت‌انگیز» دهه ۲۰۰۰ تست بازیگری داده بود و حالا با توجه به محبوبیت جهانی‌اش، شاید همان نیروی محرکی باشد که مارول در حال حاضر نیاز دارد.

تاریخ‌های اکران و فیلم‌های مرتبط

انتقام جویان دومزدی روزجزااونجرز سکرت وارز انتقام جویان جنگ های پنهان

در جریان کامیک-کان سن دیگو ۲۰۲۴، مارول همچنین اعلام کرد که نام فیلم از "انتقام‌جویان: سلسله کانگ" به "انتقام‌جویان: دومزدی" تغییر پیدا کرده است. فیلم "انتقام‌جویان: دومزدی" در سال ۲۰۲۶ و فیلم "انتقام‌جویان: جنگ‌های پنهان" در سال ۲۰۲۷ اکران خواهد شد. ویکتور ون دووم، شخصیت شرور اصلی هر دو قسمت خواهد بود.

معرفی دکتر دووم در "چهار شگفت‌انگیز"

اطلاعات بیشتری اکنون در دسترس نیست، اما انتظار می‌رود دکتر دووم در ابتدا در فیلم "چهار شگفت‌انگیز: اولین قدم‌ها" معرفی شود. این فیلم در تاریخ ۲۵ جولای ۲۰۲۵ روی پرده‌های سینما خواهد رفت. همچنین فیلم "انتقام‌جویان: دومزدی" برای اکران در تاریخ ۱ می ۲۰۲۶ و فیلم "انتقام‌جویان: جنگ‌های پنهان" برای اکران در تاریخ ۷ می ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده‌اند.

حضور برادران روسو در پروژه‌های جدید مارول

همچنین در طول پنل کامیک-کان تایید شد که جو و آنتونی روسو وظیفه کارگردانی دو قسمت آینده فیلم "انتقام‌جویان" را بر عهده گرفته‌اند. آن‌ها نقش تهیه‌کننده را نیز برعهده خواهند داشت. برادران روسو با ساخت فیلم‌های "کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی"، "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی"، "انتقام‌جویان: جنگ ابدیت" و "انتقام‌جویان: پایان بازی" رکوردهای زیادی را ثبت کردند و حالا بار دیگر به دنیای سینمایی مارول بازگشته‌اند.

بازگشت برادران روسو نیز قابل‌توجه است. آن‌ها با ساخت فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» در سال ۲۰۱۹ رکوردهای زیادی را ثبت کردند. این اثر برای مدتی پرفروش‌ترین فیلم سینمایی دنیا بود. آن‌ها همچنین ساخت فیلم‌های «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» (۲۰۱۴)، «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» (۲۰۱۶) و «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» (۲۰۱۸) را در کارنامه دارند. حالا بازگشت آن‌ها به دنیای سینمایی مارول نشان از برنامه‌های بزرگ و جاه‌طلبانه مارول دارد.

ببینید: اکشن فیگور خفن تانوس با دستکش بی نهایت

چالش‌های مارول و اهمیت بازگشت داونی جونیور

رابرت داونی جونیور پس از حضور در فیلم "مرد آهنی" در سال ۲۰۰۸ به یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های سینمای جهان تبدیل شد. او در این مسیر به MCU کمک زیادی کرد و دلیل فروش فوق‌العاده بسیاری از آثار مارول بود. پس از اکران فیلم "انتقام‌جویان: پایان بازی" در سال ۲۰۱۹ بود که این بازیگر از نقش تونی استارک (مرد آهنی) خداحافظی کرد (چقدر من اشکم در اومد تو صحنه بشکن مرد آهنی و مردنش، همه چیز داشت، هیچکس رو از دست نداده بود، اما در نهایت همه چیزش رو فدا کرد برای کل دنیا).

در این سال‌های اخیر مارول برای پیدا کردن ستاره‌ی دیگری که بتواند خلا نبود او را پر کند حسابی چالش داشته است. در نتیجه همین موضوع هم باعث شده که این استودیو مجدد دست به دامن همین هنرپیشه شود. (البته بازگشت ولوورین هم توی فیلم ددپول سوپرایز قشنگی بود)

میدونستید توی بخش لگو و اکشن فیگور گردالو می‌تونید کلی از وسایل اونجرز را پیدا کنید؟

استقبال طرفداران از بازگشت داونی جونیور

رابرت داونی جونیور پس از معرفی روی صحنه گفت:‌ «ماسک جدید، همون وظیفه قبلی». او در یک مراسم شبه‌مذهبی که در آن چندین فرد با ردای زیتونی رنگ حضور داشتند معرفی شد. همه‌ی آن‌ها با ماسکی شبیه به دکتر دووم روی صحنه راه می‌رفتند و در نهایت کنار کوین فایگی و برادران روسو ایستادند. جوئی روسو گفت:

«اگه قرار باشه ویکتور ون دووم رو که یکی از پیچیده‌ترین شخصیت‌های کمیک‌هاست رو بیاریم رو صحنه، قراره به یکی از سرگرم‌کننده‌ترین کاراکترهای کل داستان تبدیل‌اش کنیم. اگه قرار باشه این کارو انجام بدیم… پس به بهترین بازیگر دنیا نیاز داریم».

مشاهده بخش معرفی دکتر دوم




اهمیت دکتر دووم در دنیای سینمایی مارول

بازگشت رابرت داونی جونیور به دنیای سینمایی مارول و انتخاب او برای نقش دکتر دووم، نشان از تغییرات بزرگ و هیجان‌انگیزی در این جهان سینمایی دارد. با توجه به کارنامه درخشان او و محبوبیت جهانی‌اش، می‌توان امیدوار بود که این انتخاب به موفقیت بیشتری برای مارول منجر شود. همچنین، بازگشت برادران روسو به عنوان کارگردان‌های دو فیلم آینده «انتقام‌جویان» نیز نویدبخش پروژه‌های بزرگی است که می‌تواند دوباره طرفداران را به این جهان سینمایی جذب کند.

بازگشت رابرت داونی جونیور به دنیای سینمایی مارول به عنوان دکتر دووم نه تنها طرفداران را هیجان‌زده کرده بلکه نشان از تغییر استراتژی هوشمندانه مارول دارد. این تصمیم می‌تواند موجب بازگشت جذابیت و هیجان به دنیای سینمایی مارول شود و بار دیگر این استودیو را به اوج بازگرداند.

به نظرتون بعد افت های اخیر مارول و فیلم های بدی مثل شی هالک و دِمارولز با این حرکت میتونه به دوران اوجش خودش برگرده و شاهد اون هیجانات همراه با ظهور تانوس در فیلم اول اونجرز بشیم ؟


نظرات کاربران
هنوز چیزی ثبت نشده!

منتظر مشارکت شما هستیم